dinsdag 1 november 2011

Internet 3: revenge

Ja, nog maar eens een blog over het vreselijke lijden dat ik moet ondergaan bij het gebruiken van mijn internet op kot.
Ik heb dus maar weer een avond zonder internet gezeten. Al moet ik zeggen, ik kan er steeds beter mee overweg en vind altijd wel nieuwe dingen om me mee bezig te houden. Alleen jammer dat er ook zoveel dingen wegvallen tegelijkertijd.

Ik moet ook wel toegeven dat het deze keer grotendeels aan mezelf lag.
Ik wist wel dat ik de limiet van mij internet aan het naderen was, maar toen ik opeens een pagina wou openen een paar uren terug, kreeg ik gewoon mijn inlogscherm. Ik probeerde in te loggen op het internet en ik kreeg prompt de boodschap dat ik mijn limiet bereikt had.
Ik dacht van, oei, heb ik dan zo snel dat laatste restje opgebruikt. Ik ging naar mijn profiel en daar stond nog altijd '94.7% verbruikt'. Was ik eventjes van in de war, maar bedacht me dat het ook kon zijn dat die meter niet meer ververst werd, nu ik toch aan mijn limiet zat.
Ik wou dus bekijken wanneer ik de reset van de maand kreeg, om in te schatten hoe lang ik het zonder moest stellen. Nergens te vinden natuurlijk. Er staat alleen dat mijn internet loopt van 15sept 2011 tot 15sept 2012. Beetje ongemakkelijk daarover, want ik begon te vrezen dat de reset op de 15e van de maand ging gebeuren. En zo lang kan ik niet echt zonder internet, en dan vooral wegens redenen voor school. Ik bekeek de optie dan ook maar om eventueel limiet bij te kopen. Ah, om limiet bij te kopen heb je een aantal credits nodig.
Ok, kijk even hoe ik credits kan aankopen. Credits komen op 1.12euro per credit ofzo en je kan ze minimaal per 5 kopen. En dat kan met overschrijving of PayPal. Het ene duurt 2 dagen en andere is direct. Pas op, dan weet je nog niet hoeveel extra limiet je krijgt voor 5 credits en of dat er dan elke maand bijkomt of juist deze maand. Overschrijving heeft geen zin, want dan zit ik er nog minstens twee dagen mee, dus eens kijken naar de PayPal, aangezien ik daar toch ook al een account heb. Natuurlijk is dat een pagina op het internet.... Is wel geniaal bedacht. Net zoals de raad die je meekrijgt van hen 'Als je computer geen verbinding met het netwerk van studentenhotspot kan maken, ga dan op onze website de online FAQ lezen'. Wees gerust, jongens, moest ik de mogelijkheden al hebben om op die website te geraken, zou ik die FAQ niet nodig hebben, want dan is in essentie mijn probleem opgelost!
Dusja, een beetje hetzelfde principe bij het aankopen van credits....

Ik heb het dan maar beetje opgegeven en beginnen hopen dat de reset op de eerste van de maand gebeurd. Moest ik gewoon een paar uur wachten.
En ja, hoor. Het was nog niet nipt 00.00u en ik druk nogmaals op inloggen en ik heb weer internet tegen lichtsnelheid (van een traag spaarlampje) en een meter die op 0% verbruik staat.
Heb ik toch weer even geluk.
Het had een paar uur gescheeld en ik had een volledig maand met mijn limiet gedaan.
Volgende keer beter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten