zondag 6 november 2011

Internet: Cheap Serie of Blogposts

Ja, hier ben ik dan nog maar eens met mijn gezaag over mijn internet.
Ik denk namelijk dat ik weet wat het probleem is. Of beter gezegd, ik weet niet wat het probleem is, maar ik kan het wel situeren.
Het is zo dat ik geregeld geen internet heb op mijn kot. Het werkt een tijd niet en dan na een aantal lange procedures uitvoeren, krijg ik het toch meestal terug. Meestal is het pas op maandag dat ik het terug heb.
Ik dacht dus eerst dat het kwam omdat we zondag waren. Dat er voor één of andere dubieuze reden geen internet te verkrijgen was op zondag. Leek een beetje een dom idee, want ik heb al gesurft op zondag en dat ging toen zonder problemen. En het probleem heb ik ook al op maandag gehad, dus die vlieger gaat niet op.

Dan nog wat verder gedacht en uiteindelijk tot de volgende conclusie gekomen:
Ik heb géén internet op mijn kot, totdat ik een volledige foutcontrole en systeemherstel gedaan heb (van ongeveer 3u), nadat ik een weekend bij mama ben geweest.
De enige verklaring, want na weekenden bij papa heb ik altijd meteen verbinding, zij het op maandag of zondag. En nu ik er op terugdenk, had ik alleen problemen als ik van Diksmuide kwam. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe het komt, want bij beide is het een draadloos internet waar ik automatisch verbinding mee maak. Op beide netwerken zitten er nog andere personen en op beide netwerken doe ik vrijwel hetzelfde. Ik verander niets van instellingen, niets van parameters of poorten of wat dan ook... Maar toch heb ik altijd problemen nadat ik van bij mama kom.
Ik was natuurlijk ook zo dom om haar dat even te melden, dat het probleem daar waarschijnlijk te vinden was. Allez, ik heb weer iets om ruzie over te maken de komende week (Het is de laatste tijd echt te erg aan het worden. Volgens mij is die depressief ofzo en moet die gewoon ruzie zoeken met mensen om er bij te blijven).

Maar ik weet nu wanneer ik me aan internetproblemen mag verwachten en misschien kan ik met nog wat speurwerk er achter komen wat de echte reden is van het internetloze wederkeren op kot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten