dinsdag 22 november 2011

FUCK INTERNET!! .... with a vengeance

Ja, het is die tijd van de week weer. Mijn internet is weer kaduuk. Maaaaar... het is niet hetzelfde probleem als anders, denk ik. Nu komt het in combinatie met een elektriciteitspanne. Dik feestje natuurlijk.
Het was al een paar dagen dat het internet weer lastig deed, met aan- en afspringen. En ik dacht natuurlijk weer dat hetzelfde probleem dat ik dacht opgelost te hebben een aantal weken geleden, terug was. Maar toen dat de normale maatregelen, die al vaak de situatie opgelost hadden, niet mochten baten, begon ik een beetje te panikeren.
Nuja, ik dacht dat het zichzelf wel ging oplossen.

Toen ik daarnet wou vertrekken naar school, zat ik opeens in het donker. Blijkbaar had de elektriciteit ook besloten er collectief mee op te houden. Dus ik ging eens naar de kelder om te zien hoe het met de elektriciteitskast was gesteld. Alles zag daar in orde uit. Natuurlijk, zoals elke mens zou doen, de hoofdschakelaar eens af en terug aan gezet. Mocht niet baten. Dan maar naar mijn kamer gegaan om mama te bellen, zodat zij naar de huisbaas kon bellen, want ik zou echt dringend naar de les moeten vertrekken. Terwijl ik belde, hoorde ik dan dat er nog een meisje was die noch internet noch elektriciteit had. Dan maar naar het noodnummer gebeld. Daar te horen gekregen dat er op onze teller geen naam staat en waarschijnlijk afgesloten is daarom. Dus dan maar de huisbazen gebeld. Natuurlijk krijg je die mensen niet meteen te pakken. Uiteindelijk toch een van de twee aan de telefoon gekregen en hem meegedeeld wat er aan de hand is. Die ging er naar kijken.

Ondertussen is er iemand naar kot gestuurd, maar ik zou niet weten hoe het verder verlopen is. Nu zit ik hier op het internet van de VUB. Een beetje bloggen over mijn frustraties.
Volgens mij ligt het probleem aan onze modem of router. Die zal geregeld problemen geven, waardoor we soms met internetproblemen zitten. En nu zal die een paar keer extra kortsluiting gemaakt hebben en na de zoveelste keer het hele net meegepakt hebben in zijn val. En daarom zitten we nu in het donker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten