zaterdag 12 november 2011

Gaming Saturdays

Ik heb vandaag schandalig veel geld opgedaan!
Ik heb al een paar maanden games op het oog en die dan ook gepre-ordered. De meeste daarvan hadden zelfs nog geen release datum op het moment van het bestellen. Wat blijkt nu, die zijn grotendeels deze week uitgekomen. Zo kreeg ik deze week al de melding dat The Elder Scrolls V: Skyrim was uitgekomen en dat mijn special editie klaar lag voor mij. Natuurlijk bestel ik mijn games in de Gamemania in Ieper en is het niet zo vanzelfsprekend om vanuit Brussel daar aan te geraken. Daarom kon ik nog wel wachten tot dit weekend. Bestelde games worden namelijk 7 dagen vastgehouden. Daarna worden ze verkocht aan de eerste de beste, als je ze nog niet bent komen opeisen. Aangezien gisteren een feestdag was, kon ik er maar ten vroegste vandaag omgaan. Dus deze ochtend zo snel mogelijk in de auto gesprongen, mijn editie gaan halen en terug naar huis. Ik was echter nog geen halfuur thuis, toen ik twee sms'en kreeg. Die vertelden me, dat mijn andere pre-orders, die normaal pas in de loop van volgende week zouden uitkomen, óók al beschikbaar waren. Ik kon dat eerst moeilijk geloven. Ik kwam net van de Gamemania en Sean en Julien wisten niet dat die vandaag gingen binnenkomen. Dus ik ben nog maar eens teruggegaan. Waar dat de winkel deze ochtend leeg was, stond er nu een stuk of 50man aan te schuiven. En niet alleen voor de nieuwe spellen die uitgekomen waren, maar ook gewone klanten.
Nuja, ik kan wel geloven dat zaterdagmiddag het ideale moment is om met je klein kind een nieuw DS- of Wii-spel te komen uitkiezen, maar moeten oma, opa, tante, nonkel, broer, zus en beide ouders daar ook voor meekomen? En dan nog domme vragen stellen. "U bent toch zeker dat dit werkt voor de Wii é? Die van Nintendo, met die dingen waar ge mee moet zwaaien?" "Nee, madam, wij staan hier maar hele dagen in een game-winkel. Wij weten niets van games en hun consoles af. En het feit dat er in grote letters op het doosje 'Wii' geschreven staat, zegt ons totaal niets."
Dat zijn dus dingen die je niet moet vragen als er 50man achter u staat te wachten.
Even snel mijn games opgehaald, demonstratief alles vlot laten verlopen. Je weet wel, zoals het moet. Nog even voor helpdesk gespeeld ook.
Aangezien Sean en Julien het al druk genoeg hadden met de kassa, ben ik even vrijwilliger geweest om vragen van mensen te beantwoorden. natuurlijk allemaal beetje in de trend van het bovenstaande voorbeeld. Ook wel iets beleefder geantwoord, het is tenslotte niet mijn reputatie die er onder zou lijden.
Veel dank gehad en vertrokken.

Nuja, lang verhaal kort.
Ik zit nu thuis en heb tot mijner beschikking:
- 1 Skyrim met Leergebonden Artbook en 30cm hoog Drakenbeeld
- 1 Saints Row: The Third met Professor Genki's Hyperordinary Pre-order Pack
- 1 Assassin's Creed: Revelations Animus Editie met 3D holografische verpakking, Assassin's Creed Encyclopedia en vele ingame extra's en bonussen
- 1 lege bankrekening
- 1 aanzet tot enorm goed plannen, want anders zal ik tijd tekort komen met al die toppers in huis

1 opmerking:

  1. ik kan ni wachten tot morgen ga al voor 10 uur aan de deur van de game mania van Lier staan denk ik. Ik wil mijn AC hebben

    BeantwoordenVerwijderen