maandag 21 november 2011

And he only had 50 days left 'til retirement...

Wie bovenstaande 'pun' niet snapt, moet meer slechte horrorfilms zien of Stephen King novels lezen... hoewel, beide is eigenlijk niet zo aangeraden.
Wie de grap wel snapt: geen nood, mijn vader is niet vermoord op een ongelofelijk melige manier die je van een kilometer afstand kon zien aankomen. Het was gewoon een leuke quote die ik wou gebruiken.

Wat ik er mee wil zeggen, is dat papa vandaag is gaan werken en aan zijn 'final countdown' is begonnen. Als je vandaag er bij rekent moet hij nog exact 50 werkdagen werken. Dus dat zijn nog 10 volle werkweken en dan is hij er vanaf en moet hij op verplicht pensioen.
Papa werkt al sinds hij 16 is, denk ik. En nu nadert hij het moment waarop hij al die jaren werk eindelijk vaarwel mag zeggen en beginnen genieten van het leven. Het bedrijf waar hij nu bij werkt, Lanxess Rubber, voormalig Bayer Rubber, kon sinds 1978 op papa's medewerking en inzet rekenen. In die 33 jaar heeft papa verschillende posities gehad en heeft zich uiteindelijk weten opwerken tot hoofd van het magazijn. Hij is de laatste maanden al bezig geweest met zijn opvolger te trainen en alle zaken af te ronden. Ergens kijkt hij er wel naar uit, om te stoppen, maar langs de andere kant heb ik wel het gevoel dat hij graag werkte daar. Dat was toch een groot deel van zijn leven. Hopelijk valt hij binnen een paar maanden niet in een gat, maar blijft hij heel actief, zoals nu. Ik denk dat ons papa daarom nog altijd zo jong van geest is. Hij bleef altijd actief, werkte zijn volledige leven, heeft nog een hoop jonge gasten in huis... hij heeft gewoon geen tijd om oud te worden. Nu gaat hij daar natuurlijk wel tijd voor hebben. Rusten mag, maar teveel rust roest. En ik zou het jammer vinden moest hij een beetje beginnen wegzakken.
Maar daar moet ik me nog geen zorgen over maken, want hij heeft al een hele waslijst opgesteld van de dingen die hij allemaal wilt doen eens hij op pensioen is. Als je hem moet geloven, zal hij de komende jaren gewoon niet meer thuis zijn, maar de hele wereld afreizen en in de voetsporen van bekende wereldreizigers en auteurs treden. Papa is altijd een romanticus geweest op die manier. Ik hoop dat het hem lukt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten