zaterdag 26 november 2011

Ik ben de reïncarnatie van de Duivel

Ja, dat ben ik omdat ik Evelien niet op mijn kot heb opgesloten vrijdagochtend, maar naar de VUB heb laten gaan toen ik vertrok om mijn kerkbezoek te doen.
Toen ik na het kerkbezoek aankwam in de VUB bij Anne haar kot, werd ik begroet door een stel zombies en Evelien. Kennelijk hadden die het de avond daarvoor zo vreselijk laat gemaakt, dat ze nu nog moe waren. Ze lagen namelijk nog te slapen toen Evelien daar een uur daarvoor aankwam. Stel je voor, je kruipt pas om 2u in je bed en je slaapt tot 10u met. Dan ben je toch wel een wrak, zeker? Toch veel meer dan de mensen die pas om 3u30 zijn gaan slapen en al wakker zijn van 7u30 en die ondertussen nog een kerk zijn gaan bezoeken in de Marollen?
Dusja, ik was een hele dag lang de grootste klootzak en de bron van al het kwaad in de wereld dat ze ooit hadden gezien. Omdat ik Evelien niet bij hen had gelaten, want dan had ze hen niet kunnen wakker maken 's ochtends.
Dat Katje problemen maakt, kan ik geloven. Zij ziet er wel uit als iemand die haar slaap nodig heeft en die gemakkelijk humeurig is bij gebrek daaraan, ook al is het maar één slechte nacht.
Dat Anne problemen maakt, kan ik minder geloven. Ze zegt wel dat het al drie nachten achter elkaar is dat ze slecht en weinig heeft geslapen, maar dat is toch mijn schuld niet? Als ze die andere beter had geslapen, dan had ze er nu toch geen problemen mee gehad? En ja, dan krijg ik ook naar mijn hoofd dat ik ze wakker had gesms't donderdagochtend. Maar dan heb ik zo iets van, als Wendy en Anne als gsm's hadden uitgewisseld, dan zat je ook niet met dat probleem, want ik werd net zo goed wakker gemaakt dan.
Dat Wendy klaagt, kan ik niet geloven. Die zag er het minst vermoeid uit van de drie, en die speelde meer 'dronken' dan 'oververmoeid', je kon het zien, want ze kan niet acteren. Moest zijn dan toch echt moe geweest zijn, kan ik alleen maar zeggen: Ja, wanneer is die eens niet moe? En ze zou misschien eens vroeger in haar bed kunnen kruipen als ze thuis is.

Hoe het ook mag zijn.
Dit was de laatste keer dat we het zo doen. Niet van een avond weggaan of blijven slapen ofzo. Maar ik ga gewoon niet voor 12u bij hen aankloppen achteraf, want dan ben ik weer de Duivel zelf.

Ik heb dan ook de hele vrijdag lang snedige opmerkingen en vieze blikken gekregen. Ik ben er ook achter gekomen dat zij toch echt wel hun Schoonheidsslaap nodig hebben.

1 opmerking:

  1. Zeg nu laat gij da klinken dak elke dag pas om 2uur in men bed lig. Da is ni zo men gemiddelde is 23 en ja ik heb soms ook dak super vroeg ga slapen of super laat. Ik ben gewoon snel moe tegenwoordig. en ja ik was moe da wis ni geacteerd als ik bij een ander slaap moek langer slapen want dan kank ni diep genoeg slapen

    BeantwoordenVerwijderen