vrijdag 4 november 2011

Tekendag

Vanochtend had ik geluk met het weer. Het was voor de eerste keer in dagen mooi (en vooral droog) weer.
Ik had nog niet echt zin om zo vroeg naar het museum te gaan, dus heb ik mijn schetsboek gepakt en wat potloden en heb me in de Botanische Tuin gezet.
Daar heb ik een paar uurtjes in het zonnetjes gezeten en beelden geschetst. Paar studies gedaan en onderdelen onder de loep genomen. Lekker ontspannend, met een beetje muziek, een geïmproviseerde picknick... het was best gezellig.
Daarna ben ik naar het Natuurhistorisch museum gegaan. Ja, niet echt kunstig, maar wat maakt het uit? Ik was toch alleen en in je eentje kunst proberen bespreken is toch ook maar dom. Genoten van de tentoonstellingen daar. Heb het nu min of meer op mijn eigen tempo kunnen doorwandelen. Vorige keer met mama, Jurgen en Wouter er bij, was het soms zo dat ze nogal snel wilden doorlopen, terwijl ik graag wat bleef staan lezen en kijken.
Heb er bijna spijt van dat ik in het museum mijn schetsboek niet mee had. Ik denk dat ik daar ook mooie dingen zou kunnen tekenen.
Nu, in een museum voor schone kunsten waarschijnlijk ook. Je leert het meest van de meester.

Eventjes op kot nog, blogje schrijven, iets eten en dan mijn gerief bij elkaar pakken om de trein op te gaan.
Ik zie uit naar de Proms van vanavond. Ik heb al veel feedback gehoord van anderen die geweest zijn en ze zeggen dat het één van de beste edities is van de afgelopen jaren... en ik heb me al elk jaar massa's geamuseerd, dus ik ben benieuwd.
Iedereen een tof weekend toegewenst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten