zaterdag 26 november 2011

Filmavond

Omdat we dan toch zo snel terug waren van het museum gingen we bij Anne op kot nog een film kijken, nadat we gegeten hadden.
We hadden ons langs alle kanten in haar kleine kamertje gepositioneerd. Allemaal rond de tv, gebiologeerd naar Finding Nemo kijken. We hebben ons er echt goed mee georganiseerd. De accenten van de meeste personages zijn gewoon geniaal. Dat krijg je nu wel als je een film rond Australië laat afspelen. Dus nu zullen we nog geregeld lachen met Hi, name's Bruce en Dude, let's see how Squirt flies solo. De sfeer zat er weer dik in. Normaal gezien gingen we allemaal bij Anne blijven slapen. Anne in haar bed, Katje en Wendy op matrassen op de grond in haar kamer, Evelien buiten de kamer, in de gemeenschappelijke ruimte, op de grond en ik daar op de zetel.
Maar ik had de volgende ochtend al vroeg een afspraak in Brussel-Centraal om de kerk te gaan bezoeken die mijn groepje heeft. Dus ik prefereerde eigenlijk om toch nog naar mijn kot te gaan, dan kon ik sneller in Centraal komen en moest ik niemand storen 's ochtends. Evelien wou ook liever met mij meekomen, want hoewel ze al enorm verbeterd is de laatste weken, is ze nog altijd beetje twijfelachtig over dingen als blijven slapen bij anderen. Bij mij vindt ze dat geen probleem, maar op de gang, waar er nog anderen passeren, bij iemand anders, is zo nog net iets te ver, volgens haar. Nuja, dat gaat nog wel veranderen, denk ik.

Dus ik ben met haar naar mijn kot nog gegaan.
Daar hebben we haar ook geïnstalleerd op de grond naast mijn bed. Ze weigerde namelijk te ruilen, zodat zij in mijn bed sliep en ik op de grond. Ze claimt dat ze het al bijna gewoon is van op de grond te slapen en dat ze daar beter slaapt dan in de meeste bedden. Wij hebben ons dan ook nog op mijn bed gezet en een film opgezet. Een redelijk lange film eigenlijk, want het was 3u30 tegen dat we ons in ons bed legden.
Ik ben er ook wel wat dankbaar voor dat ze is meegekomen tot bij mij, want er waren nog een aantal dingen die ik met haar wou bespreken. Een paar algemene zaken over school, maar ook een paar persoonlijke, die zowel bij haar als bij mij op het hart wogen. Die ga ik hier niet uit de doeken doen, uit respect voor Evelien. Alles is nu trouwens in orde, dus geen zorgen. We hebben ons goed gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten