dinsdag 20 september 2011

Twilight

Mama is net thuisgekomen. Ze had vandaag een boodschappendag ingelast. Dus ze is zowat het halve land rondgereden om allerlei zaken af te ronden en op te halen of te gaan bestellen. Resultaat: ik zat weer alleen thuis. Nogal een geluk dat ik het wat gewoon ben van op kot te zitten. Een beetje alleen zitten laat me alvast weer in de stemming komen.
Donderdag trouwens de laatste zaken op kot gaan installeren. Man, dat gaat een toffe kamer worden. Ik denk wel dat het iets kleiner is dan mijn vorige kamers. Dan nog, ik heb niet veel nodig. Mijn bed is alvast 10cm breder dan het vorige, dus nu kan ik me tenminste draaien 's nachts. Heb ook net gezien dat het academiejaar officieel op 27 september wordt geopend. Ik heb dus nog wel even tijd. Innige deelneming voor allen die al bezig zijn trouwens. Als het een troost mag zijn, je bent er dan ook weer sneller vanaf.
Nu, mama kwam thuis met een boek. Het eerste boek van de Twilight serie. Ik ben iemand die niet zo snel meegaat in hypes. Meestal heb ik boeken al gelezen vóór de hype echt begon, zoals Lord Of The Rings en de eerste vier boeken van Harry Potter of wacht ik tot de hype wat gaan liggen is. Dat ben ik nu ook van plan met Twilight. Ik heb me tijdens de rage rond de films redelijk aan de kant gehouden, op het af en toe zuchten bij het zien van het extreme fanboyisme na. Ik ga de films zeker nog niet zien. Ik denk dat, als ik ze eerst ga zien, het boek aan kracht zal verliezen omdat ik er bevooroordeeld aan begin en al sowieso het beeld voor ogen krijg dat de film opdringt. Net zoals bij Harry Potter, geeft de film vaak een verkeerd beeld weer. Er is namelijk geen juist beeld, alleen wat je er zelf van maakt tijdens het lezen. Boeken zijn sowieso krachtiger dan film. Kennelijk beschik ik nu over het eerste boek (hoeveel zijn er eigenlijk?) en ik ben wel van plan het te lezen. Eens zien waar al die drukte goed voor was. Ik denk dat ik mijn mening erover nog wel zal bloggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten