dinsdag 27 september 2011

"Eerste" dag

Vandaag voor de eerste dag naar de VUB gegaan. Er stond vanmiddag een inleiding op het programma die ons zou helpen met het opstarten van een profiel en de smartschool-achtige toestanden.
Ik zat als een van de eersten aan het lokaal. En degene die er bijkwamen heb ik zodoende al wat leren kennen. Alles ging eigenlijk heel goed, totdat me een trend in de aanwezigen begon op te vallen.
Er stonden namelijk al 20 meisjes in de gang en maar één jongen, namelijk ik. Wat blijkt nu, dat we met een 30tal mensen in de klas zitten en dat er maar 2 jongens zijn. Dat gaat dus de moeite worden dit jaar.

Na nog een tijd wachten, bleek het dan uiteindelijk zo te zijn dat de prof niet kwam opdagen. Dus zijn we maar allemaal beginnen afdruipen. Ik heb me bij een paar meisjes gevoegd waarmee ik al een tijdje aan het praten was en we zijn gaan kijken of onze boeken al beschikbaar waren. Nogmaals, in theorie wel, maar in de praktijk zijn we toch maar met 2 van de 8 boeken naar huis gegaan. Ook al hadden ze de prijs van de volle 8. Ik zweer het, geen enkel schoolboek kan zoveel kennis bevatten, dat het die 55euro waard is! Dat is natuurlijk de krent in mij die spreekt.

De zon was ondertussen beginnen schijnen en we vonden het nu allemaal wat zonde om al naar huis te moeten gaan. We waren allemaal met de trein, ook al moest niet iedereen naar hetzelfde station. Voor de neus weg ben ik al vergeten hoe één meisje noemde, maar zij is dan toch redelijk snel naar huis gegaan. Ik ben dan samen met Wendy en Sara nog wat gebleven op de campus. Beetje rondgewandeld tot we bij het KultuurKafee kwamen. Daar ons in het zonnetje gezet, wat gedronken en elkaar beter leren kennen. Het was een gezellige namiddag en ik denk wel dat ik in een leuke groep ben terechtgekomen. De meesten zijn trouwens afkomstig van het Brusselse zelf of van de richtingen van Antwerpen uit, dus qua taal komt het ook nog goed. Nu net thuisgekomen. Ben blij met mijn internet. Dan kan ik nog wat chatten met Wendy, daar klikte het wel mee. Hopelijk hou ik het zo, want ze zou wel een toffe maat zijn.
En natuurlijk ben ik ook blij met mijn internet, want dan kan ik jullie op de hoogte houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten