donderdag 8 september 2011

Luie dag

Vandaag de dag rustig begonnen met zo lang mogelijk in bed te blijven.
Ik was net bezig met een goede poging tot ik buiten een hels kabaal hoorde.
Toen het niet meteen stopte, heb ik mijn krent maar uit mijn bed gehesen om te gaan zien waar al de drukte goed voor was. Nu blijkt het dat ze begonnen zijn met een leegstaand huis, dat in een veldje naast het onze staat, af te breken. Kennelijk waren ze daar al om 6u vanochtend aan begonnen, maar was er daar al snel commentaar op van de buurtbewoners. Ze zijn er daarom pas om 8u stevig in gevlogen.
Wakker worden met het rustgevende geluid van instortende muren en brekend hout, wat wilt men nog meer?

Vanochtend heb ik het dan gewoon wat rustig aan gedaan.
Ik ben onlangs aan wat nieuwe projectjes begonnen, omdat ik van mening ben dat ik de laatste tijd wat te weinig doe. Daar is dan in de eerste plaats ook deze blog uit voortgekomen, maar naast het schrijven zou ik ook graag mijn tekenen wat meer zelfstandigheid geven. Normaal teken ik enkel in de academie, tijdens de lessen, of als iemand me expliciet om een tekening vraagt.
Nu ben ik er wel van overtuigd dat ik een bescheiden talent heb voor tekenen, dus zou ik er wat meer initiatief in willen steken. Het idee waar ik nu al een paar dagen mee speel is dat van een studie van handen. Ik wil er niet gewoon een hoop schetsen van maken, ik wil ze echt uitwerken.
Ik zou een collage van 3 tekeningen maken, die elk voor iets staan, maar waar er enkel handen op afgebeeld zijn. Hopelijk kan ik het waarmaken en kan je het dan later hier zien als het resultaat er mag zijn.
Ik hou jullie op de hoogte.

3 opmerkingen:

  1. Hey,
    Deed dries ook niet een studie van handen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was inderdaad één van zijn projecten.
    Ik denk wel dat het toen een opdracht was vanuit zijn school. Ik denk dat je toch doelt op die schetsen en modellen in latex van zijn eigen handen?
    In ieder geval ben ik ook zoiets van plan, maar dan enkel met tekeningen. Het zal een soort evolutie uitbeelden tijdens een leven, als het tenminste zal lukken :p

    BeantwoordenVerwijderen