dinsdag 27 september 2011

Internet (2)

Normaal gezien is onze provider voor het internet de "Studenten Internet Hotspot Solution". Bij hen moeten we ons inloggen als we toegang tot het internet willen en zij providen dan de aansluiting. Zij werken normaal met Wifi hotspots, draadloos internet, maar dat lijkt in mijn kot nog niet het geval te zijn, aangezien iedereen hier met de kabel internet moet nemen.
Maar nu was ik toch maar weer eens aan het snuisteren en zoeken naar een oplossing voor mijn internetprobleem en toen keek in mijn beschikbare draadloze netwerken. En wat vind ik daar? Studenten Internet Hotspot! Dus hebben we blijkbaar wel zo een Wifi hotspot in de buurt. Dat zou wel een hele redding zijn, anders moest ik een week zonder internet. En nee, niet voor spelletjes of facebook, maar in de eerste weken van het schooljaar is het nogal aangeraden te weten waar je heen moet en wanneer.
Ik denk dat we dat internet nu zo hebben vanwege onze nieuwe huisbaas. Onlangs hebben de vorige eigenaars de blok verkocht aan een andere familie. Die gingen nu ervoor zorgen dat alles in orde kwam (we hebben een mail gekregen met al hun doelstellingen) en misschien hebben zij een draadloos netwerk laten installeren dan.
Nu, hoe het ook mag zijn, ik heb internet op dit moment en ik profiteer er van. In die twee dagen dat ik niet kon bloggen, heb ik het toch grondig gemist. Bewijst maar weer hoe verslavend dat het is :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten