woensdag 28 september 2011

Belevenissen in hartje Brussel

Vroeg opgestaan om de trein te nemen naar de VUB. Hadden les om 9u. Ik had met Wendy in Br. Noord afgesproken. Ik stap daar op en zij moet daar overstappen en dan konden we het laatste beetje samen afleggen. We hadden gerekend om rond 8.30u aan te komen in Etterbeek, wat ons nog een halfuur zou geven om bij het lokaal te komen. Tijd zat dachten we, maar dat was buiten de NMBS gerekend. Toen we dan toch maar rond 9.15u de klas binnenkwamen en ons verexcuseerden bij de prof, vanwege "een persoon op de sporen", kon onze eerste echte les beginnen. Maar zoals elke eerste les, was ook dit een inleiding in wat het vak inhoudt. Het was het Werkcollege van Kunstwetenschappen en Archeologie. Het telt mee voor 16 studiepunten en het wordt algemeen aanzien als een buisvak. Die indruk kreeg ik ook wel tijdens de presentatie. Er gaat veel werk in kruipen. Dan een korte rondleiding in het Centrum voor Studie en Begeleiding gekregen, een soort van leerzaal, waar je ook lokalen en computers kan afhuren voor groepswerken en de Bibliotheek. Normaal duurde de les van 9u tot 13u, maar omdat het de eerste was en die rondleidingen er bij waren, konden we om 12u al eten.
Broodje meegepikt en me met een 7-tal bevallige dames, afkomstig uit alle hoeken van het land en verder, op het grasveldje gezet. Daarna te horen gekregen dat Evelien in aantocht was, dus ik bleef nog even hangen in het KultuurKafee met Wendy, Alessia en Rosemarijn. We praatten over de meest uiteenlopende zaken. Het was echt boeiend. Evelien kwam dan, nog even gedronken, gebabbeld over haar inschrijving en dan ook langzaamaan de trein op.
Even gepasseerd in Brussel Zuid op zoek naar een abonnement dat zowel de NMBS, TEC, MIVB en De Lijn overkoepeld. Niet gevonden. Nochtans staat er op de site van die instellingen genoeg info over dit mythisch voorwerp om menig schattenjager en zelfs criticus te overtuigen om op zoek te gaan. Ik ga morgen nog wel eens zoeken. Of misschien volgende week, want morgen heb ik wat teveel les voor nog veel rond te toeren.
Batterij van mijn gsm is ook plat en natuurlijk ben ik zo slim geweest mijn lader thuis te laten liggen. Ik ga hier sebiet eens rondkijken of er mensen van op kot zijn die me kunnen helpen daarmee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten