dinsdag 6 december 2011

Nieuws van in de les

Hier zit ik nu, in de minst interessante les van dit semester. Ik mag dan wel tussen twee bevallige jongedames zitten, het verandert weinig aan de monotone klanken die de aula worden ingestuurd door Prof. Huvenne. Versta me niet verkeerd, ik ben zeker genoeg geïnteresseerd in wat hij te zeggen heeft over de geschiedenis van de kunst. Kunst beslaat een enorm groot deel van mijn richting nu en ik zie er niet tegen op om voor de zoveelste keer te horen hoe de renaissance begon, maar zijn manier van praten nodigt niet uit tot luisteren. Hij dreunt maar door, neemt nooit pauze waar hij zou moeten, maar onderbreekt wel zijn zinnen langs alle kanten met euh's en 'dingen'. Hij spreekt gewoon niet vlot en bij gevolg lopen we ook enorm achter op de andere lessen. De lessen zijn namelijk zo gepland dat je over het algemeen een parallel verloop van de tijdlijnen vast kunt stellen. Sommige proffen raken heel even een bepaald onderwerp aan in hun lessen en gaan er van uit dat 'jullie dat wel al bij collega Huvenne hebben besproken' wat totaal nog niet het geval is.

Laat ik het slechte nieuws nu maar achterwege laten en me richten op de positieve zaken.
Allereerst, ik heb internet op mijn iPod in de klas. Ik ga het niet elke keer gebruiken, maar ik vind het handig om te weten. Zo kan ik in de les vaak iets snel opzoeken, moest ik iets niet meteen begrijpen. Zo heb ik dit daarnet in de les archeologie al toegepast.

Ten tweede, ik kijk enorm uit naar vanavond. Ik heb Evelien er van overtuigd te blijven slapen. Ik heb het er ongetwijfeld al over gehad hoe zij elke dinsdag laat thuis komt om woensdag weer vroeg te moeten vertrekken. Ik had al een paar keer voorgesteld om ze te laten overnachten op mijn kot, zodat ze toch nog wat werk kan verzetten en morgen genoeg rust heeft gehad.
Zoals je ook al eerder hebt kunnen lezen, kom ik de laatste tijd steeds beter overeen met haar, dus ben ik er van overtuigd dat vet een fijne avond wordt.

Als laatste wil ik nog even melden dat ik twee aangename verrassingen heb gekregen in de les deze middag op vrijwel hetzelfde moment. Het waren sms'en. De ene was van Palleke met een grappige sms. Het ging over het kindewijsje 'zie ginds komt de stoomboot', maar dan ingevuld met de namen van onze Waalse politici. Het geeft een enorm humoristisch resultaat. Het is dan ook geen geheim dat Palleke een relatief Vlaamsgezinde instelling heeft. Maar hij gaat zelden zijn boekje te buiten en verpakt zijn kritiek meestal in humor.
De tweede sms was van Bieke die vroeg of ik deze week ook weer op de trein ging zitten richting Diksmuide. Voor zover ik weet (ik ben al een paar weken achtereen naar mama gegaan in het weekend)is het al een hele tijd geleden dat ze nog eens de trein op vrijdag heeft genomen. Of toch degene die ik zou nemen. Ook al een tijd geleden dat in nog iets van haar hoorde, buiten dan vorige week kort toen ik vroeg hoe haar Egypte-reis was geweest, een paar weken terug. Wie weet dat ik haar nog eens zie. Ik zie het alleszins zitten om nog eens met haar te kunnen praten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten