donderdag 15 december 2011

Gsm

Toen Wendy, Evelien en ik deze ochtend in Brussel-Noord op de trein stapten, merkten we dat er mensen altijd voorbij een bepaalde vierzit liepen, ook al zat daar niemand. Wij waren op zoek naar plaatsen, dus we liepen er langs om te kijken wat er was. Natuurlijk lag er gewoon een krantje en een leren zakje op de stoel, en daarom durfden de mensen er niet te gaan zitten. Stel je voor, ergens gaan zitten waar er een stukje papier ligt...

Nuja, dat doet er eigenlijk niet toe. Wat er wel toe deed was dat leren zakje. Dat lag op de stoel waar ik op ging zitten en ik wou dat aan de kant leggen. Toen ik het oppakte merkte ik pas dat er iets in zat. Het was een gsm. Ik zag dan ook dat dat leren zakje zo een gsm-houder is die je aan je broeksriem moet hangen. Waarschijnlijk was er gewoon iemand opgestaan en vertrokken, zonder ooit te zien of te merken dat hij zijn/haar gsm kwijt was.
Ik ga eerlijk zijn, het was een mooie gsm. Zeker nog niet oud, touchscreen, WiFi... alles nog in orde. Bovendien nog een Samsung, dus ik had er een lader voor die zou passen. En ik was voor een fractie van een seconde echt aan het twijfelen om gewoon de Sim-kaart er uit te wippen en de mijne er in te steken.
Een paar seconde erna schaamde ik mij hier al enorm voor. Hoe kon ik zoiets denken. Ik moest gewoon zorgen dat die gsm terug bij de eigenaar kwam. Wendy en Evelien waren er ook van overtuigd dat we iets moesten doen zodat de gsm kon teruggevonden worden.
Ik heb dan maar een sms gestuurd naar de laatst gebruikte nummer, waarin ik zei dat de eigenaar van die gsm hem kwijt was geraakt op de trein en dat, als de persoon die de sms kreeg de eigenaar kende, hij die maar moest op de hoogte brengen. Ik vermeldde ook dat ik de gsm ging afgeven in het station in Etterbeek, dus dat ze daar maar moesten zoeken of toch bellen naar de NMBS.

In Etterbeek aangekomen deed ik dat dan ook en werd er de lijn genoteerd waarop we de gsm vonden.
Ik weet niet hoe het systeem van de NMBS verder gaat op dat vlak, maar ik hoop dat de eigenaar zijn/haar gsm snel terugkrijgt.
Vandaag dus een beetje een goede daad gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten