donderdag 15 december 2011

Hattering

Woensdagochtend dan vroeg naar de les vertrokken.
Totaal niet fris (ik sleur nog altijd met wat chronische vermoeidheid), maar wel opgewekt om aan de test te beginnen.

We kwamen net op tijd aan, want de NMBS had weer eens vertraging. Meteen aan onze test begonnen.
Die viel goed mee. Het enige probleem was te vinden bij de paleografie, die niet al te simpel was. Nu kan je denken 'Ja, nogal logisch dat een examen niet al te simpel is', en daar zou je gelijk in hebben. Maar de moeilijkheid van paleografie zou te vinden moeten zijn in het ontcijferen van een handschrift, niet in het vervloeken van het aantal pixels dat de woorden volledig verandert door een slechte kopie. Nuja, het is nog relatief goed gelukt, dus we zijn content.
Dan nog even les gekregen en op het einde kregen we een aantal taken en testen terug.
Mijn resultaten zijn, om het bescheiden te zeggen, goed. Ik heb vier 9's en een 10. Allemaal op 10, dus ik ben wel tevreden. Hopelijk hou ik dat niveau aan.

Daarna iets gegeten en de trein op gegaan. Evelien was er ook bij. Ze had speciaal wat langer gebleven om dan met mij op de trein te kunnen zitten. Ik moest namelijk naar huis, omdat ons mama deze maand de gastvrouw is voor de Red Hats.

Omdat ze niet content meer waren van het restaurant waar ze anders afspraken, zijn ze al een paar maanden begonnen met, elk op hun beurt, af te spreken bij één van de leden thuis. Die moet dan koken en de avond verzorgen. Deze maand was het aan mama.
En zij wou wat hulp in huis hebben voor het koken en de bediening. Dus Jurgen en ik mochten ons opofferen om paraat te staan voor haar.
Niet erg, vind ik, want dan had ik nog eens een mogelijkheid om Sean te spreken.
Hij gaat altijd mee naar de Hatterings van zijn moeder en mama vond altijd al dat hij er dan wat verloren bij zat. Dat is ook de reden dat ze mij er bij wou hebben, dan kon ik mij met hem bezig houden en heeft hij misschien ook nog iets aan zijn avond.
En dat is goed gelukt. Het was al een paar weken geleden dat ik hem zag, maar toch ging het gesprek meteen verder waar we het hadden laten liggen. We hebben ons 4u lang weten bezighouden zonder problemen. Praten over games, mijn school, zijn job, het internet, zijn persoonlijke situatie thuis enz.... Het was echt gezellig en ik heb het gevoel dat het hem wel eens deugd deed.

Ik ben ook met een goed gevoel gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten