vrijdag 2 december 2011

Little Piece of Heaven

Dit is een liedje dat ik een tijd geleden op facebook zag staan. Iemand linkte het naar een vriend van me, dus kon ik dat ook zien. Ik ben altijd wel eens benieuwd naar nummers en bands die ik niet ken, dus bekeek ik het.
Het nummer is van Avenged Sevenfold, een band die niet meteen bekend staat om zijn zachte nummers. Ik had er al iets van gehoord, maar nog nooit muziek van hen. Het liedje kwam ook met een clipje van Youtube, dus dat maakte het ook al aantrekkelijker. Uiteindelijk speel ik het nu geregeld af. De eerste keer dat je het hoort klinkt het vooral luid en een beetje metal-achtig. Maar naarmate je het steeds meer hoort merk je de zachtere klanken en momenten op en die maken het lied goed. Er zit ook veel variatie in de melodie en zelfs hier en daar een stijlverandering in de muziek, hoewel dat dat natuurlijk ook kenmerkend kan zijn voor Avenged Sevenfold.

Het clipje dat er bijhoort is eigenlijk een tekenfilm/cartoon. En het vertelt het verhaal dat gezongen wordt, zodat je meteen mee bent met de tekst. Nogmaals, de eerste keer dat je het ziet, kan het nogal grof en vreemd overkomen, maar daar moet je je dan even overheen zetten, het wordt beter naar het einde toe. Ook de manier waarop ze het zingen of het visueel in beeld brengen, brengt af en toe genoeg humor naar boven om niet te grof over te komen. En uiteindelijk moet je goed blijven luisteren naar de tekst, want daarin zit de uiteindelijke boodschap.
En die gaat als volgt (denk ik): Wat er ook gebeurd, wie je ook bent en wat je ook gedaan hebt, als je oprechte spijt toont en de andere is bereid je te vergeven, kan je samen een nieuwe start maken.
Ik zou dus zeggen, kijk en luister, maar hou dat in je achterhoofd als je bij momenten komt waar je toch even je wenkbrauwen optrekt. Het wordt veel luchthartiger naar het einde toe en je kan zelfs zeggen dat er een relatief happy ending is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten