zaterdag 15 oktober 2011

Wouter is een aap

Mijn broer dus. Normaal kom ik nog redelijk overeen met hem, vooral de laatste jaren. Allebei hebben we net iets meer verstand gekregen, en net iets minder kinderachtig geworden. Maar hij kan nog altijd zo een idioot zijn.
Niets nieuws onder de zon daar, maar ik ben er toch maar steeds weer van verbaasd hoe diep het zit.

Donderdag avond kreeg ik namelijk op msn opeens een bericht van hem.
Dat is al vreselijk vreemd op zich, aangezien we bijna nooit chatten met elkaar. Daar heeft hij het namelijk altijd te druk voor. En zelfs al doet hij de moeite, dan komt er nog niets zinnigs uit. Je weet wel, World of Warcraft komt voor op alles, zelfs familie.
Nu had hij toch een bericht gestuurd met de vraag tot wanneer ik les had vrijdag.
Ok, ergens wel logische vraag, want we moeten altijd zorgen dat we tezamen aankomen thuis. Anders moet mama een paar keer heen en weer naar het station rijden, en dat kost benzine en moeite enz....
Dus ik zeg dat ik van 13u tot 15u les heb, waarna ik dan nog even naar mijn kot ga en de trein rond 17u neem in Brussel, zodat hij iets voor 18u moet zorgen dat hij die in Gent heeft. Ah, maar dat bedoelde hij niet.
Hij heeft namelijk vrijdag geen les (bullshit) en hij zou naar Brussel komen om mijn kot eens te zien. Dus ik dacht dat hij rond 15u ook zou maken dat hij in Brussel ging zijn, eventjes mijn kot binnen om eens te kijken wat het was, terwijl ik mijn gerief bij elkaar pakte. Nee, hij zou 's ochtends komen, rond 11u, en dan kon hij een hele dag Guitar Hero spelen op mijn kot. En dan konden we na de les naar huis gaan.
Ja, dat zag je van hier, dat hij hier een beetje de hele tijd op mijn kot komt zitten, als ik hier niet ben. Ik zou er dan ook maar voor moeten zorgen dat hij op het internet kan met mijn login, dus mijn maandelijks limiet opgebruiken. En natuurlijk zou hij ook eten nodig hebben over de middag, en moest ik daar ook maar voor zorgen.
Daar heb ik toch wel hartelijk voor bedankt. Hij mocht van mij part komen, maar dan niet om zich koning ter rijk te wanen in mijn kamer. Ik zou het ook makkelijker vinden om samen in Brussel te kunnen vertrekken, dan waren we zeker dat we bij elkaar zaten, moest er weer zo'n mensenmassa opstappen in Gent (en dat was ook het geval) en de kans dat hij de trein weer zou missen (zoals de vorige keer) was bijna nihil. Maar niet op die manier. Dus ik heb hem iets anders voorgesteld.
Dat hij naar Brussel zou komen, mee zou gaan naar de VUB, daar iets eet samen met mij en Wendy, kunnen ze mekaar ook leren kennen, en dan bij ons in de les komen zitten alvorens naar huis te gaan. Zo heeft hij nog een productieve dag gehad.
Dan had ik ook nog met Anders afgesproken, en Wouter kent hem ook goed, dus hem terugzien zou ook nog een bonus zijn, als hij langskwam.
Soit, dus iedereen was zich er al wat op aan het voorbereiden dat Wouter er bij ging zijn.

Vrijdag, het was 10.20u. Ik was me juist aan het klaarmaken om Wouter te gaan ophalen aan het station (want hij zou mijn kot nooit kunnen vinden met simpele richtlijnen). En opeens kreeg ik doodleuk een smsje.
"Shit... Door wekker geslape, nu par wakker :\ kga da nie meer halen. Skip the plan :\"
Dus hij spreekt dan van alles af, iedereen plant dan dingen zodat ze er op voorzien zijn dat hij er bij gaat zijn, en dan kan hij zomaar 2u lang door een wekker heen slapen?
Dan zie je ook dat hij er niet teveel waarde aan hecht. Vooral omdat hij vrijwel meteen na die sms online kwam op World of Warcraft.
Je moet Wouter niet goed kennen om te weten dat het eerder van was van 'Ah, ik kan niet een hele dag op mijn krent zitten en spelletjes spelen, dus het is me de moeite niet waard', dan 'ik heb door de wekker heen geslapen'. Zo veel betekent planning en organisatie dus voor Wouter. Ja knikken om van het 'gezaag' af te zijn, om dan later er met een goedkoop excuus vanaf te geraken.
Dusja, Wendy heeft Wouter niet gezien (ok, daar gaat ze nu ook wel niet wakker van liggen), Anders ook niet (maar hij is wel al genoeg mee, om te weten hoe het komt) en Wouter mocht een uur lang rechtstaan in van Gent tot Diksmuide, terwijl ik comfortabel zat. Hij heeft dan ook geen eten gehad 's middags, want dat zou hij bij mij gekregen hebben.
Maar, dat was het allemaal zó waard, want hij heeft dan toch een hele dag WoW kunnen spelen. Is dat dan niet geweldig?

Hij faalt op elk vlak op school, hij doet nooit iets rond het huis, hij heeft geen vrienden (toch niet in het echte leven), gaat nooit weg, heeft vrijwel geen hobbies als we hem niet meesleuren en is asociaal op elk moment van de dag (eigenlijk alleen als hij achter zijn pc zit, maar dat is net mijn punt....).
Ik weet ook dat ik niet perfect ben op die vlakken, maar bij mij is er op zijn minst verbetering in. Ik heb vrienden, ik geniet nu van school, mijn punten zijn verbeterd, ik heb hobbies waar ik me actief voor inzet,... ok, het is allemaal maar in de laatste jaren zo gekomen. Maar er is verandering.
Bij Wouter totaal niet, dat is het ergste.
Die is gewoon van de wereld aan het vervreemden en het steekt mij zwaar tegen. Want dit was niet het enige voorval dat ongeveer zo ging.
Wouter is gewoon een aap!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten