woensdag 12 oktober 2011

Een beetje van alles

School:
Eerst en vooral. Het belangrijkste dat er nu aan de hand is. De reden waarom ik hier zit.
Alles is dik in orde met de school. De lessen zijn nu vrijwel allemaal al op een stevig tempo bezig. De onderwerpen worden steeds verder uitgediept en ze worden altijd maar interessanter.
Qua uren valt het ook nog wel goed mee. Soms heb ik een voor- of namiddag vrij. Dat is handig om lessen voor te bereiden of samen te vatten al. Dan heb ik mijn weekends en avonden min of meer vrij.
Het enige waar ik het een beetje zwaar mee heb, zijn mijn dinsdag en woensdag. Het zit zo dat we dinsdag van 13u tot 18u les hebben, dus dat is wel een hele brok al. En dan woensdag van 9u tot 13u. En dan kan ik woensdagmiddag de vakken van die twee dagen samenvatting, waardoor ik woensdag tot relatief laat ook bezig ben.
Dat zijn toch de twee dagen waarop ik merk dat die klierkoorts nog niet uit mijn systeem is. Dat gaat het nooit zijn natuurlijk, maar je kan er normaal wel steeds beter mee om. Ik ben nu dus bezig een manier te bedenken om een beetje die klap op te vangen, zodat die geen weerslag op donderdag en vrijdag meer heeft op me. Het lukt al aardig met geregeld leven en goed proberen rusten als het kan, zonder een luie dag in te voeren (Volgens ons mama het slechtste dat je kan hebben. Rust roest, zegt ze. En zij kan het weten met haar CVS). Het draait er om om toch in beweging te blijven en actief te werken zonder dat je door je reserves brandt. Nu, ik heb nog wel even tijd om daar achter te komen, en nu red ik me ook al goed.
En ik ben echt nog altijd massa's enthousiast over de richting waar ik nu in zit. Ook al is hetgeen we nu zien toch al redelijk bekend van bij de geschiedenis. Ze handelen dan ook min of meer over dezelfde thema's natuurlijk, al merk je wel dat hun visies en richtpunten hemelsbreed naast elkaar liggen.
Daarbij aansluitend, de proffen zijn stuk voor stuk geweldige mensen. Die weten waarover ze het hebben en geven hun vak graag. Een grapje af en toe tussendoor is geen taboe en ze zijn niet bang om leerlingen eens iets te laten zeggen of zelf te laten nadenken (in tegenstelling tot Leuven). De assistenten daarentegen, denken dat wij een bende kleuters zijn. Ze betuttelen ons. Alsof we tot nu toe nog nooit van een boek of museum gehoord hebben. Het is vreselijk irritant. Nuja, hopelijk zien ze snel genoeg in dat we toch slimmer zijn dat we er uit zien... of sommigen dan toch.
Vandaag dan ook al een korte presentatie moeten naar voren brengen over een zoekopdracht in de bib. Koud kunstje voor Evelien en mij natuurlijk, aangezien we zo'n dingen de afgelopen twee jaar al geblinddoekt en met de handen op de rug, moesten doen. Wendy plukte daar dan vandaag ook de vruchten van, als enige leek in ons groepje. En aangezien Wendy een Bever is en Evelien een Flauwe, mocht ik dan ook de presentatie doen. Kennelijk heb ik het redelijk goed gedaan. Maar goed ook, want het staat op punten. Permanente evaluatie enzo.

Conditie:
Een ander punt. Ik heb het hierboven al gehad over de klierkoorts enzo, maar er is nog iets waar ik de laatste tijd aan werk. Mijn gewicht. Eeuwige vijand van de vrouw, maar ook bij mij steekt hij soms wel eens tegen. Dat is ook de reden dat ik een paar maanden geleden echt aan een dieet ben gestart en het ook volhoudt. Daarom wou ik nog even melden dat er ondertussen een 12-tal kilo af is al. Mijn hemden beginnen iets te los te zitten en mijn riem moet al een gaatje dichter gedaan worden. Ook als ik in de spiegel kijk, zie ik al een verschil. De striemen die ik had zijn aan het vervagen en ik heb al geen ton meer waar mijn buik zou moeten zijn. Het is nog niet helemaal perfect, maar het is een werk in uitvoering. Ik voel het ook aan mijn gewrichten, dat ze minder snel beginnen pijn doen bij het wandelen. Mijn conditie en spieren komen er ook weer bovenop. Mijn been- en armspieren vooral. Een beetje meer spiermassa kan nooit kwaad. Mijn doel is eigenlijk Wouter.
Altijd wat jaloers geweest op Wouter, omdat hij nooit zoveel tegenslag heeft gehad, zoals breuken en operaties waardoor hij weken tot maanden stil moest zitten en kon vervetten. Dus ik ga proberen tot op zijn gewicht te komen.

Guitar Hero:
Ja, ik ben daar weer met mijn Guitar Hero. Alsof dat ik niets anders te doen heb zeker?
Wel het gaat mij gewoon om een paar liedjes die echt wel de moeite zijn. Warriors of Rock heeft echt een heel sterke playlist. Ik heb ondertussen al de liedjes die je kan vrijspelen vrij gespeeld. En er is toch eentje die me heeft laten zweten. Ik speel op normal, dat is met 4/5 toetsen, dus het kan nog altijd moeilijker. Maar jongens, lagen mijn vingers zwaar in de knoop.
Het liedje is Black Widow of La Porte en het is echt veel te zot. Het nummer op zich is heel goed, maar het is verdorie snel en het duurt lang. Op het filmpje ga je zien dat alle knoppen gebruikt worden, dus dat maakt het nog een pak moeilijker. Maar zo krijg je een idee van wat het moest zijn.

1 opmerking:

  1. Die kerel is zwaar pro en die is nog aant klungelen ik zie daar tegen op want ik ben ni zo goe

    BeantwoordenVerwijderen