zondag 9 oktober 2011

Dagje Mechelen

Zoals gezegd ben ik gisteren in de middag met Wendy naar Mechelen gegaan.
Daar begint het verhaal van de dag echter niet.

Die begon heel vroeg in de ochtend. Ik moest Min naar haar werk brengen, om dan met de auto terug naar huis te komen. Anders had ik die middag geen vervoer. Papa heeft namelijk niet graag dat er met de grote auto wordt gereden. Dusja, met een beetje opofferingsvermogen kan je wel door het slaapgebrek heen bijten.
Daarna moest ik nog een paar winkels doen in Wilrijk en papa vroeg ook of ik ook ineens zijn horloge binnen kon gaan doen voor herstellingen. Dat is waarom ik eerst naar de Saturn ben gegaan, gezien heb dat Guitar Hero daar belachelijk duur is, naar de gamemania ben gegaan, te horen gekregen heb dat het bij hen is uitverkocht, boodschappen gedaan in de GB, horloge binnengebracht, eens binnen gegaan bij de boekhandel, om dan terug te keren naar de Saturn om te merken dat die laatste Guitar Hero ondertussen al weg was.
Ik had wel het advies gekregen van de Gamemania om eens naar de filialen in Merskem en Deurne te gaan, want volgens de computer waren ze daar nog wel binnen.
Het zit zo dat het bedrijf dat Guitar Hero maakt, sinds een paar maanden is opgedoekt en dat alle Guitars die nu nog in omloop zijn, de enige zijn die nog te verkrijgen zijn. Het zijn echt de laatste.

Ik zou dan net na de middag naar Wendy zijn vertrokken, maar ik besloot even een omweg te maken langs Merksem. Natuurlijk was die daar ook al weg. Gelukkig konden ze me in Deurne wel helpen. Dus ik heb mijn Guitar Hero. Toch nog op tijd vertrokken naar Wendy.
Ze even thuis opgepikt in Duffel en dan verder naar Mechelen. Ik had gedacht dat het moeilijker ging zijn om naar daar te geraken, maar al de verbindingen zijn nog redelijk goed.
Ons geparkeerd op de veemarkt (waar nergens staat aangeduid dat je een parkeerticket moet kopen, dus ik heb een boete van 15euro aan mijn jas). En op de veemarkt was ook de Archeobooks winkel. We gingen natuurlijk volledig de verkeerde kant op, dus we hebben eerst al de rest van de veemarkt gezien, voor we merkten dat die boekenwinkel 50m naar de andere kant van de auto was.

Heel interessante winkel, met een toch aanzienlijk aanbod aan boeken. Het is niet groot, maar als je iets nodig hebt, denk ik wel dat ze je in 90% van de gevallen kunnen helpen. Behalve als je natuurlijk niet weet hoe een werk heet of wie het geschreven heeft. Gelukkig had Wendy het opgeschreven, maar ongelukkig had Wendy dat lijstje dan ook weer thuis vergeten. Ik heb het werk van Scarre 'The Human Past' gekocht, een werk waar ik vorig jaar in de KUL veel mee moest werken tijdens de lessen archeologie. Een uitstekend werk ook.
Wendy ging naar huis met een boek over Klassieke Oudheid en een zakwoordenboek voor archeologie. Omdat we veel met boeken in het Engels werken, nam ze dat mee voor het gemak.
Daarna nog eens de Gamemania bezocht, die handig genoeg daar praktisch naast lag, en Wendy ook haar Guitar Hero laten ophalen. Zij heeft namelijk een PS3, ik een Xbox360, en dat zijn verschillende versies. Ik had voor mij ook geïnformeerd hier of ze een X360 versie in Mechelen hadden, maar dat natuurlijk niet. En Wendy is ook al met de laatste PS3 versie gaan lopen. Dan nog wat Guitar Hero spellen er bijgehaald om de playlist al wat uit te bereiden.
Wendy stelde ook voor om nog naar een Comicbook store te gaan. Ze zat tijdens het secundaire onderwijs in Mechelen op school en wist dus wel hier en daar interessante plekjes aan te duiden. Zoals ook die comicbooks. Heel interessante verzamelingen hebben ze daar. Ik voelde me meer en meer een Geek worden toen ik er binnen was. Heb me moeten inhouden, maar ben toch naar huis gegaan met de verzamelalbums van 'The Amazing Spiderman'.
Daarna nog een koffietje gaan drinken (allez, Wendy een chocomelk) en dan een boete onder de ruitewisser vinden als afsluiter van de dag. Het was al bij al een geweldige, leuke, maar ongelofelijk dure namiddag.
Weer leuk kunnen praten met Wendy ook. Ik zweer het, die kan blijven praten over dingen. En ik kan er nog altijd humor van maken. Dus leuke sfeer altijd.
Wendy dan thuis afgezet met al haar spullen en dan zelf terug richting Wilrijk.

Thuisgekomen en een poging willen doen om te starten met rocken. Willem was echter nog aan het gamen. Nuja, hij heeft evenveel recht op de Xbox als wie dan ook. Dus moest ik nog een hele tijd op hete kolen zitten met die supercoole gitaar in mijn handen. Dan uiteindelijk toch kunnen beginnen. Wannes is natuurlijk een beest met die gitaar. Die speelt die liedjes op Hard en is nog niet eens buiten adem. Een echte held.
Ik hou het nog meestal op easy, maar waag me wel eens aan medium. Eens ik terug op kot zit, ga ik er wel zwaar invliegen ze. Ik ga de beste ooit worden. En dan kan ik ook beginnen met de story-mode te spelen om meerdere aanpassingen voor decor en rockers vrij te spelen en ook nieuwe songtracks te unlocken. Er zitten echt goede liedjes tussen en ook liedjes waar ik nog nooit van gehoord heb, maar die ik wel kan leren appreciëren. Natuurlijk ook vannacht niet teveel slaap gekregen. De adrenaline van het rocken stroomde nog door de aderen.

Dus, wie binnenkort nog eens op bezoek komt, kan altijd rekenen op een potje Guitar Hero ^^

Geen opmerkingen:

Een reactie posten