zondag 23 oktober 2011

Facts 2011

Vandaag was dan de dag waar we zo lang naar hebben uitgekeken.
Facts 2011!
De beurs komt eenmaal per jaar naar Gent om de expo om te toveren in een waar paradijs voor sci-fi, fantasy en anime-lovers. Heel dit weekend was het mogelijk om je te storten op de vele kleurrijke kostuums, presentaties, bekende acteurs en tekenaars en de vele standjes met koopwaar.
Zaterdag is normaal de hoogdag, de drukste dag met de meeste aantrek. En natuurlijk zou ik ook zaterdag gegaan zijn, net zoals vorig jaar. Maar Wendy kwam daar een stokje voor steken (niet express natuurlijk). Zij moest namelijk gisteren werken, en kon daarom niet naar Facts gaan. Daarom had ik voorgesteld om zondag te gaan, dan is ze toch al zeker niet meer alleen daar. Sean en Roel bleken dan ook al zondag te gaan, dus eigenlijk was iedereen er collectief toe gekomen om de afgesproken datum in de mist te laten en gewoon allen vandaag te komen.

De dag begon al vroeg voor Wouter en ik, wij moesten het langst onderweg zijn om op de beurs te geraken. Niet omdat we er het verst af waren, of we er niet snel konden geraken met ons vervoer, maar omdat we eerst nog even een omweg langs Duffel moesten maken. Ik had namelijk beloofd aan Wendy dat ik ze wel mee zou nemen als we de auto tot onze beschikking hadden, en dat was zo. En gisteren kreeg ik ook nog een smsje met de veelzeggende vraag 'Kan er nog iemand mee in de auto?', waarmee ze meedeelde dat een vriendin van haar, die ze kent van op de volksdans, ook graag gebruik zou willen maken van Taxi Fruru. Geen probleem natuurlijk, ze wonen op een kilometer van elkaar en ik moest toch de omweg maken voor haar.
Dan in Gent aangekomen, eerst de weg zoeken naar de Expo, wat al niet simpel is met al die verbouwingen, en dan nog de parking op. Op weg naar de beurs dan nog even gestopt bij de bankcontact om wat broodnodige centjes op te pikken. Daar zagen we al een gigantische rij die stond aan te schuiven aan de ingang en we dachten eventjes van 'oei'. Maar tegen dat we de centen uit de muur hadden gehaald was er al geen rij meer, dus vlot naar binnen.
Daar dan Roel tegengekomen in zijn kostuum van Ukitake, een captain uit de anime Bleach. Normaal gingen Wouter en ik ook in ons kostuum zijn, maar door mijn eigen dommigheid lag het nog op kot in Brussel. En Wouter wou dan ook niet meer dat van hem aandoen. Dus dat is zeker voor volgend jaar, want nu heb ik ook de specifieke katana van mijn personage gekocht, Zaraki Kenpachi, ook uit Bleach, dus kan ik er volledig uitzien dan.
Eerst en vooral wat acclimatiseren, want die sfeer die er hangt, valt je echt wel op. Gewoon al die mensen en drukte. Allemaal mensen met eenzelfde gedachtegang en interesses. Robots, Orcs, Jedis, Elfen en Aliens, je kan het je zo gek niet bedenken of ze waren er wel. De eerste zalen waren vooral voor clubs en verenigingen om hun waren te showen en leden te werven. Daar was ook de Ubisoft-stand weer met de Just Dance game voor de Wii, waar er vorig jaar wel veel plezier mee gemaakt is. De volgende zaal was vooral voor de films en acteurs en daar kon je allerlei merchandise verkrijgen van de meest bekende films en series. De acteurs van dit jaar waren heel indrukwekkend. Zo was Dirk Benedict er weer, Face uit de originele A-Team, maar ook Tom Felton, Draco Malfoy uit Harry Potter, en Torri Higginson, Dr. Weir uit Stargate Atlantis, waren van de partij. Ook velen van de cast uit de originele Star Wars waren aanwezig. De acteurs die kleinere rollen hadden, zoals Boba Fett, R2-D2, een paar rebel en imperial officieren. Dat was ook verfrissend, om de mensen te zien die niet altijd even hard in de spotlights staan, of waar het gezicht niet van gekend is in de film.
De derde zaal was dan volledig gewijd aan striptekenaars en schrijvers. Je kon er gehandtekende schetsen verkrijgen en speciale edities van vele van de strips die in omloop zijn. Zo heb ik een collectieboek van een hele reeks van Spiderman comics gekocht, die meteen aansluiten op de serie die ik twee weken terug in Mechelen heb gekocht. Kort daarna dan de katana gezien, kort overleg gepleegd met Wouter en Wendy, en dan toch maar besloten over te gaan op de koop. Wendy dan ook overtuigd eens te genieten van het leven, geen gierige te zijn en toch eens wat geld uit te geven. Het zit zo dat ze al een paar keer heeft laten weten dat ze enorm graag Arwen's Evenstar ketting ziet uit de films van Lord Of The Rings. Die was nu verkrijgbaar op de beurs, echt heel prachtig gemaakt, en je zag gewoon in haar oogjes dat ze het graag wou hebben. Dus met een beetje pushen heeft ze het dan toch gekocht. Het is echt een knappe ketting.
Sean en Nina dan ook een paar keer gezien. Nooit voor erg lang, wat wel vreemd is. Ik had gedacht dat we er toch min of meer samen naar toe zouden gaan, maar dat was niet het geval. Ze kwamen en verdwenen de hele tijd naar believen. Ok, dat mogen ze natuurlijk doen, maar ik vond het wat jammer. Uiteindelijk heb ik Sean al een hele tijd niet meer gezien en dit zou nog eens iets zijn dat we samen deden. Nina heeft wel een hele tijd bij ons gelopen en wat zitten babbelen. Vooral met Wendy, die kunnen het precies wel vinden met elkaar. Wendy zei het ook, dat Nina toch niet zo'n slechte leek, totdat we zeiden dat die eigenlijk geen andere modus heeft dan feestmodus (waar dat ze de hele dag in verkeerde). Toen drong het wat door dat dat inderdaad wat vervelend kan zijn in het dagelijkse leven. Nuja, jammer toch wel.

Al bij al was het een zalige dag, gewoon niet te beschrijven. Ik heb me geweldig geamuseerd met Wouter, Roel en Wendy, en dan natuurlijk Sean af en toe en de vrienden van Roel en Wendy die we geregeld tegen kwamen. De sfeer zat er in, ik ben blij met de nieuwe aanwinsten en ik heb weer iets om gelukkig op terug te kijken. Wouter bleef ineens in Gent, Wendy en haar vriendin heb ik nog thuis afgezet.

Wel iets waar ik nog iets kleins over wil zeggen.
Zowel Nina, als Roel, als Sean, hebben me vandaag zitten plagen of ronduit aangesproken over het idee dat ik iets met Wendy zou hebben. En zij zijn niet de eerste. Op school doet er ook al zo iets de ronde. Ik wil daarom graag hier even zeggen voor iedereen hoe het zit.
Ik heb niets met Wendy, en er is ook niets aan de horizon dat daarop kan wijzen. We zijn gewoon vrienden en klasgenoten. Ok, we doen veel dingen samen, maar dat is gewoon omdat we graag dingen samen en genieten van elkaars gezelgschap. Zij is grappig en verteld leuke dingen, en ik zal ook wel mijn plussen hebben waar zij graag gebruik van maakt, maar verder niets. Ik ben geïnteresseerd in haar, omdat er mij iets aanspreekt in haar, maar niet op vlak van liefde of gevoelens. Gewoon als vrienden. Ik plaag haar wel eens met wat dubbelzinnigheden, of ik doe wel eens of ik wat flirt, maar dat is allemaal maar voor de lol en humor, niet omdat ik het meen. Ik zou er wel een pak serieuzer over doen, moest het wel zo zijn.
Ik wil gewoon duidelijk zijn, want ik zou het echt jammer vinden als ze door die geruchten begint te twijfelen en daardoor ik een toffe vriendin kwijtgeraak.

Ok, zorgen op tafel, comic in de hand, katana op de kast en glimlach op het gezicht.
Goeie avond, iedereen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten