vrijdag 3 februari 2012

Verscheidene Updates

Ik ga toch even een paar dingen up to date brengen die al eerder besproken werden, maar nog altijd lopende zaken zijn. Ook een aantal gebeurtenissen of agendapunten in de toekomst zal ik toelichten.

Allereerst iets waar ik gisteren mee afsloot:
Het kot
Eigenlijk meteen na het blogberichtje ben ik, bij de anderen van mijn kot, op de gang gaan staan. We hebben nog wat zaken besproken over het kot en de examens die voor iedereen bijna voorbij zijn en we wachtten op Maxim, onze kotbaas. Die kwam dan eigenlijk stipt op tijd aan en vertelde over het nieuwe systeem dat we gaan krijgen. Het houdt in dat we elk een gepersonaliseerde magneet, een beetje kogelvormig en je kan het aan je sleutelbos hangen, krijgen. Daarmee kunnen we binnen een aantal weken het slot dan openen dat op het slot van de voordeur staat. Dus het principe bestaat er in om eerst het slot te ontsluiten en daarna met je gewone sleutel de voordeur. Dat klinkt natuurlijk allemaal heel mooi, maar ik wil het toch eerst eens zien werken.
Toegegeven, ze steken meer dan genoeg moeite in de veiligheid van het kot.

Vakantie
Nu dat de examens gedaan zijn, breekt er een prachtige tijd aan: de lesvrije week. Een week zonder lessen, speciaal ingelast om de hardwerkende student op adem te laten komen. En jongens, ga ik op adem komen. Ik heb al een aantal dingen op de agenda staan, die ik zeker wil en ga doen volgende week, alsook nog een paar ideeën voor in de vrije momenten. We beginnen er eigenlijk vandaag al mee, want we vertrekken straks op reis. Het is niets speciaals, maar dat moet ook niet altijd. We gaan met Allileke, Palleke en de meisjes naar Duitsland om daar in een klein hotelletje het weekend door te brengen en van de natuur te genieten.
We zouden dan zondagavond terugkomen en de rest van de week doorbrengen bij Jurgen thuis.
Donderdag heb ik ook al afgesproken om nog eens gezamenlijk met Sean, Evelien en Wouter naar Roeselare te gaan en een filmpje mee te pikken en erna iets te gaan eten.

Evelien
In een vorige blog legde ik uit hoe het niet zo bijster goed ging met Evelien. Ze was wat down en had niet zo veel zin in niets. Nu was het wel aan het beteren, maar het bleef tot gisterenmiddag toch nog op een laag pitje staan. Na mijn examen heb ik haar dan eens gebeld om te vertellen hoe het was gegaan en te vragen hoe het met haar was. Aan het begin van het gesprek klonk ze inderdaad nog redelijk somber en wat verward (ze wordt niet veel en graag gebeld), maar nadat ze toch een paar keer hartig heeft kunnen lachen, begon het wat meer op dreef te komen. Tegen het einde van het gesprek was ze vrijwel weer de oude en in de loop van de dag bleef het maar beteren. Ik denk dus dat het voornamelijk lag aan het feit dat ze in een gat tussen examens viel. Ze had anderhalve week tussen haar voorlaatste en laatste examen, dus dan kan ik best geloven dat het gewoon veel te lang is en de muren op je af beginnen komen. Ook omdat ik in de tussentijd nog wel een examen had, zorgde dat ervoor dat ik ze ondertussen niet meer kon zien en deed het nu dan nog wel eens deugd om mij te horen. Ik weet alleszins dat het mij enorm deugd deed om haar te horen. Ik mis haar echt. Hopelijk kan ik volgende week toch redelijk wat afspreken met haar.

Sean
Het andere einde van de vergelijking... of toch de andere kant van de gendergrens. Ik heb Sean de laatste tijd toch alweer veel meer gezien. Hij zit nu dan ook zonder werk. Zijn contract bij Gamemania is afgelopen en hij is nu terug werkzoekende. Het is dan ook eigenlijk kort daarna dat zowel Evelien als ik een sms kregen van hem, waarin hij terug contact zocht met ons. De communicatie stond de laatste tijd wat op een laag pitje. Evelien en ik probeerden toch geregeld een sms of mail te sturen, maar het antwoord kwam meestal toch maar moeizaam. En ik kan best wel geloven waarom. Als je moet werken, in een scheiding zit, moet verhuizen en weet ik veel wat nog allemaal... dan is het moeilijk om soms door de bomen het bos nog te zien. Maar goed, nu is dat allemaal weer sterk verbeterd en kunnen we geregeld chatten of sms'en. Zo is het mogelijk geweest om de afspraak volgende donderdag vast te leggen en was het ook mogelijk dat Sean al eens langskwam vorige week, om wat Kungfu films te kijken en nog eens bij te kletsen. Daarover kan ik ook al zeggen dat we plannen hebben.  We zijn beiden fan van That Guy With The Glasses en hebben een diep respect voor sommigen van de reviewers en critics. Daarom zouden wij ook eens een poging willen wagen om zelf een kleine show op te starten. En we zouden dat doen rond het genre van de oosterse vechtsportfilms. Ik hou jullie hiervan nog op de hoogte.

Gezondheid
Ik ben op dit moment in topvorm. Ik heb me al sinds dat ik ... één was, me niet zo goed in mijn vel gevoeld. Ik train nog dagelijks, steeds meer en langer, en dat merk ik wel aan mijn conditie en spiermassa. Ook mijn gewicht gaat enorm achteruit. Ik dieet nog altijd, maar laat het zeker niet over mijn hart komen om toch eens hier of daar iets extra te nemen. Nooit veel natuurlijk, want het heeft geen negatieve impact op mijn gewichtsverlies. Ik heb volgende week dan nog de kans om het heel streng toe te passen en zeker dagelijks te trainen, dus ik ben er zeker van dat mijn vooropgestelde gewicht niet meer zo lang op zich gaat laten wachten. Sommige mensen hebben me wel al de vraag gesteld of ik niet verdikt ben, dus dat vind ik vreemd. Maar misschien is dat vooral doordat ik ook mijn baard heb afgeschoren. Dan lijkt het of ik een minder duidelijke kaaklijn heb en kom ik dus boller over. Dat is iets dat ik nu ook zie terugkomen, mijn kin en kaak zijn weer veel scherper (dan vroeger) en hier en daar merk je het ook wel dat ik wat minder bagage meezeul. Uiteindelijk zal ik altijd wel een struise kerel blijven, maar voor mezelf kan ik dan toch al uitmaken dat het niet meer is dan dat. En dat voelt goed.

Euhm, dat is zowat alles dat ik op dit moment kan zeggen.
Ik ben terug met bloggen, zoals eerder vermeld. Ik zal dus verdergaan met het bloggen van wat er in mijn dagelijks leven gebeurd, moest dat de moeite zijn om te delen. Als er nog vragen zijn over de afgelopen maand, stel ze gerust, ik wil altijd antwoorden.
Ik ga nu nog wat gamen (het is echt té lang geleden) en dan eten om daarna richting Gent te vertrekken om Wouter op te pikken op weg naar Wallendorf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten